29.6.09

airmata yang menitis...

28 hb Jun 2009. 9.00 pm. dewan serbaguna ATPN.
Perhimpunan bulanan dengan pelajar ATPN

Keputusan Pilihanraya pemilihan kepimpinan baru Asrama Yayasan Selangor Kuala Lumpur (ATPN) telah diketahui, hari ini pengistiharan barisan kepimpinan exco Badan perwakilan Pelajar AYSKL (ATPN ) bagi sesi 2009-1010. Ini bermakna barisan kepimpinan BPP sesi 2008/2009 meletakan jawatan dan menyerahkan tugas pada barisan kepimpinan baru.

Sebak rasa hati bila YDP Pelajar 2008/2009 Amirah Asri memberi ucapan dan memohon maaf pada ibu dan ustazah kerana sebagai YDP beliau merasa gagal membentuk sikap jatidiri dikalangan pelajar.

Saya turut menitiskan airmata. Saya bangun dan melangkah meninggalkan dewan. sebab saya tahu bila saya mula menitiskan airmata, ia akan mengalir tidak berhenti henti.
.. first time tengok ustazah nangis... kata seorang pelajar. Memang semua pelajar tak pernah melihat saya berada dalam kesedihan apatah lagi untuk mengeluarkan airmata. Satu perkara yang pelik. Sememangnya saya amat sukar untuk melayan perasan sendiri .

Kenapa saya menitiskan airmata. Ada tiga sebab

1. rasa feel dalam diri masih ada kerana saya baru saja mengimamkan solat sunat tasbih selepas solat maghrib . Gema tasbih tahmid dan takbir yang diucap sebanyak 300 kali disurau masing terasa. rasa kerdilnya diri ini .

2. rasa sebak bila amirah berkata beliau gagal menunaikan tanggung jawabnya. So... saya... lagi rasa tersindir... terfikir saya, jika sesaat nanti kematian menjemput.. apakah rasa tertanggung amanah, tanggung jawab yang barangkali sudah terabai. Sekali dia rasa bersalah .... saya seribu kali rasa bersalah.

3. rasa geram kerana bila amirah berkata sambil menitiskan airmata, tiada respon keinsafan pada pelajar lain. malah langsung tiada ' rasa' dikalangan mereka. Rasanya kalau ditumpahkan seguni serbuk perasa pun mereka ni tetap blurr... Mereka tak rasa bersalah pun... malah ada yang berkata... lek arr.. relax arr... lalu saya sengaja membiarkan airmata saya mengalir dan bila pelajar lain melihat saya menangis barulah mereka seolah tersedar... dan adalah sebahagian mereka yang turut menitiskan airmata.

.... terfikir zaman ini terlalu payah untuk membentuk sahsiah dan jatidiri remaja...

1 ulasan:

SITI ROHANI BINTI SULAIMAN berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.