4.5.09

Berkongsi Rahsia Kejayaan Nik NurMadiha



Program Anugerah Cemerlang SPM 2008 negeri Selangor dan Program tunas ilmuan
Tarikh : 3 Mei 2009 ( Ahad )
Masa : 2.30 - 6.00 petang
Tempat : Cattleya Grand Ballroom, PKPS Shah Alam Selangor

Pelajar dari Asrama Yayasan Selangor Kuala Lumpur ( ATDI dan ATPN ) turut menghadiri program diatas dan berpeluang bersua wajah dengan Nik NurMadiha dan sekaligus membakar semangat untuk berusaha dengan lebih gigih untuk mencapai kecemerlangan dalam peperiksaan.

Berkongsi kejayaan dan tip serta resepi mencapai kecemerlangan dari Nik.

























Inilah yang dinamakan dakwah bil hal, iaitu satu bentuk teladan dan ajakan kepada kebaikan melalui pencapaian dan teladan hasil kejayaan dan perlakuan diri, bukan melalui percakapan atau tulisan. Benar, hampir seluruh Malaysia menumpu kepada beliau, dan tabiat manusia khususnya orang Malaysia adalah ingin mengetahui ‘rahsia' kejayaannya.

Nik Nur madiha bergambar bersama ibu dan ayah tercinta di hadapan rumahnya. Lihatlah anak anak atpn...

Tahniah kepada Nik Nur Madihah atas kejayaannya menempa sejarah pendidikan negara dengan pencapaian SPM terbaik 2008 dengan capaian 20 A .

Bagi individu berlatarbelakangkan agama, kejayaan ini lebih manis apabila datang dari seorang muslimah yang sempurna penutupan auratnya dan sopan santun tingkahnya

Lebih manis lagi apabila ia lahir dari sebuah keluarga yang tidak berada dari sudut kebendaan, tidak pula dilimpahi kemudahan-kemudahan tambahan seperti tuisyen dan lainnya.

Inilah yang dinamakan dakwah bil hal, iaitu satu bentuk teladan dan ajakan kepada kebaikan melalui pencapaian dan teladan hasil kejayaan dan perlakuan diri, bukan melalui percakapan atau tulisan.

Apa yang lebih menarik dalam kisah Nik Madihah, bukan sekadar kejayaannya tetapi juga ketabahannya mengharungi pembelajaran dalam suasana serba kekurangan harta benda yang kerap dijadikan ukuran kebolehjayaan seseorang. Jelas, limpahan kebendaan bukanlah satu kewajiban untuk mencatat kejayaan cemerlang.

1 ulasan:

naim berkata...

kalu pndai mcmne pun..tp xde tawakal payah..sbb sume dtg dri DIA...ermm..