8.1.09

zalim nya israel!!


MENYAYAT HATI...
Mayat seorang kanak-kanak perempuan yang hanya nampak kepala ditemui di bawah runtuhan rumahnya yang musnah akibat serangan tentera Zionis di Gaza


Kenali HAMAS

HAMAS adalah singkatan dari Harakah al Muqawamah al Islamiyah atau Gerakan Perlawanan Islam, didirikan pada 14 Disember 1987 M oleh Syeikh para syuhada Ahmad Yasin bersama dengan beberapa orang yang meyakini pemikiran gerakan dan manhajnya.

Kelahiran HAMAS ini dicetuskan oleh para tokoh Ikhwanul Muslimin yang berjumlah 7 orang. Mereka mengadakan pertemuan di wilayah Gaza setelah kejadian trak 6 Disember 1987 yang kemudian menghasilkan HAMAS.

HAMAS adalah sebuah Gerakan Jihad, Da’wah dan Politik,
ia berdiri di atas Syumuliyatul Islam (Universalitas Islam) yang mencakupi semua aspek kehidupan.

HAMAS adalah salah satu mata rantai dari mata rantai-mata rantai jihad dalam memerangi orang-orang Zionis yang kemunculannya memiliki kaitan erat dengan asy Syahid Izzudin al Qassam dan para mujahidin Ikhwanul Muslimin tahun 1936, yang kemudian juga merupakan kelanjutan dari jihad rakyat Palestin dan jihad Ikhwanul Muslimin di dalam perang 1948 serta berbagai operasi jihad Ikhwan Muslimin di tahun 1967.

HAMAS berkeyakinan bahwa peperangan dengan Zionis di Palestin adalah peperangan eksistensi yang tidak mungkin dihentikan kecuali penyebabnya dilenyapkan iaitu pendudukan Zionis di bumi Palestin dan perampasan tanah-tanahnya serta pengusiran para penduduknya. (disarikan dari www.islamweb.net)

Semoga Allah swt sentiasa memberikan kekuatan dan kesabaran kepada para mujahidin Palestina dalam meninggikan panji Allah dan menjaga kehormatan bangsa Palestina dan kaum muslimin dalam melawan orang-orang yang paling keras permusuhannya kepada kaum muslimin, yaitu Zionis Yahudi.

لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِّلَّذِينَ آمَنُواْ الْيَهُودَ وَالَّذِينَ أَشْرَكُواْ

Artinya : “Sesungguhnya kamu dapati orang-orang yang paling keras permusuhannya terhadap orang-orang yang beriman ialah orang-orang Yahudi dan orang-orang musyrik.” (QS. Al Maidah : 82)

Allah telah memuliakan mereka dengan jihad, Allah telah meninggikan mereka dengan syahid di jalan-Nya dan Allah juga telah menjanjikan mereka dua ganjaran terbesar iaitu kemenangan dan surga.
Jadikanlah kejadian yang tengah melanda bumi Palestin, khususnya Gaza saat ini sebagai permulaan penyatuan umat Islam.

wahai semua umat Islam di muka bumi Allah ini, lupakanlah perbezaan warna kulit, bangsa, kesukuan, etnik, kedaerahan, kebangsaan, madzhab, jama’ah dan perbezaan politik . Marilah bersatu dengan tali akidah yang satu dengan kalimah lailahaillallah.......

Ingatlah suatu hadits yang diriwayatkan dari Hudzaifah berkata,”Rasulullah saw bersabda,

’Barangsiapa yang tidak memperhatikan urusan kaum muslimin maka dia bukan dari golongan mereka

(kaum muslimin).” (HR. Ath Thabrani)



Tiada ulasan: