12.1.09

Kegelojohan Israel - tanda akhir zaman



Kegelojohan serangan Israel amat dahsyat ke atas penduduk Gaza pada hari ini. Zionist Yahudi seolah-olah tidak dapat mengawal perasaan mereka, hinggakan masjid- masjid, sekolah-sekolah dibom, bantuan kemanusian semuanya disekat, dihalang. Mereka sudah tidak hirau pandangan dunia.

Tahukah anda, mereka sebenarnya sedang mengalami ketakutan peringkat tertinggi . Mereka yakin hari-hari kemenangan umat Islam yang dijanjikan dan disebut hadis-hadis akan berlaku tidak lama lagi.

Yahudi sedang melepaskan geram yang terpendam dan terbuku. Mereka tahu masa kemusnahan bangsa mereka sudah terlalu dekat. Ahli bijak pandai mereka mereka sudah menggunakan segala ilmu teknologi yang tercanggih untuk menghancurkan umat Islam, namun tiada siapa yang dapat mengalahkan kekuatan roh manusia yang dibelakangnya adalah Penguasa Alam ini.

Mereka yakin kebangkitan Islam di akhir zaman akan sampai juga ke Palestin kelak, Masjidil Aqsa akan bebas juga akhirnya, maka mereka melepaskan geram sungguh-sungguh di Palestine dengan menyerangnya awal-awal.

Tapi sebenarnya, kegelojohan mereka akan mempercepat lagi bangkitnya keinginan umat Islam pada waktu yang dijanjikan itu.

Menurut isyarat hadis Nabi SAW pemimpin akhir zaman itu ialah Fata At Tamimi dan Sayidina Mahdi Al Muntazar.

Dan melihat apa yg berlaku, inilah sangat hampir masanya akan bertukar dunia kepada suasana baru yang diisyaratkan itu, yang dibawa oleh pejuang Muslim yang hakiki, mereka bukan tentera atau militan namun mereka membawa akhlak, kasih sayang dan perubahan yang menggembirakan. Mereka bergerak dengan panduan yang bersumberkan Qur’an dan sunnah .

Bila kita melihat sejarah, sebaik sahaja Nabi Ibrahim pulang kepada kaumnya setelah keluar dari api yang membakarnya selama 40 hari, maka berlakulah satu kemenangan yang sangat besar dan amat agung. Satu kemenangan yang tidak terduga oleh semua pihak, maka walaupun Nabi Ibrahim tidak menjadi ketua negara Turki semasa itu, mukabumi di mana Nabi Ibrahim as berada pada waktu itu, sebenarnya telah menjadi setenang-tenang negara dengan suasana yang sangat aman , selamat semuanya dan menjadi suburlah negara itu.

Bilamana Allah melakukan keajaiban, iaitu satu mukjizat yang paling besar dimana api tidak membakar Nabi Ibrahim, dan Nabi Ibrahim boleh terlepas, maka ia adalah satu titik tolak kepada seribu-satu keajaiban .

Begitu juga sebaik sahaja Nabi Musa as dapat naik daripada Laut Merah itu dan Firaun didapati telah mati di dalamnya, maka telah terjadi satu perubahan, walau Nabi Musa tidak memerintah Mesir, jadilah negara Mesir itu setenang-tenang negara, sebab karomah paling besar, mukjizat paling besar yang Allah kurniakan kepada orang-orangNya ialah ketenangan. Jadi tenanglah negara itu. Amanlah, selamatlah semuanya dan suburlah. Itulah keredhaan Tuhan kepada negara tersebut.

Tuhan akan mengulangkan sejarah bilamana dunia sudah terlalu zalim dikerjakan oleh para manusia, maka Tuhan akan mengambil alih. Ini adalah satu kenyataan sejarah dan kemuncaknya adalah bila yang membawa kebenaran dinaikkan, yang membawa kezaliman dijatuhkan.



Tiada ulasan: